خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/01 - 13:06
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
بابایی‌کارنامی:

سد فینسک سالانه بیش از 50 درصد آب سد شهیدرجایی را به سمنان انتقال می‌دهد/ضرورت حذف اعتبارات تخصیص‌یافته برای احداث این سد در بودجه سنواتی

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس، با بیان اینکه احداث سد فینسک سالانه بیش از 50 درصد آب سد شهیدرجایی را به سمنان انتقال می‌دهد که به کشاورزی مازندران آسیب جدی وارد می‌کند بر ضرورت حذف اعتبارات تخصیص‌یافته برای احداث این سد در بودجه سنواتی تاکید کرد.

علی بابائی کارنامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به کمبود آب کشاورزی به عنوان یکی از مشکلات کنونی کشاورزان حوزه انتخابیه خود، گفت: مشکل تامین آب مورد نیاز برای کشاورزان این منطقه به دلیل احداث سدهایی در ضلع جنوبی استان مازندران و تعرض به آب ذخیره پشت سدهای این استان ایجاد شده است.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته سد خاکی فینسک از جمله سدهایی است که برای تامین آب حوزه سرزمینی سمنان ساخته می‌شود اما از قدیم در تقسیمات کشوری احداث این سد در حوزه مازندران بوده است.  

وی تصریح کرد: متاسفانه احداث این سد باعث می‌شود که سالانه بیش از 50 درصد از ظرفیت آب سد شهید رجایی به سمت استان سمنان انتقال داده شود که این موضوع آسیب جدی به استان مازندران وارد خواهد کرد.

بابایی کارنامی در مورد اظهارنظر استاندار مازندران که احداث این سد را منتفی دانسته بود، خاطرنشان کرد: استاندار مازندران احداث سد فینسک را منتفی اعلام کرد اما متاسفانه از سال 97 تاکنون احداث این سد درردیف‌های بودجه سنواتی درج شده و منتفی هم نشده است و فقط وزیر نیرو در مذاکراتی که با وی انجام دادیم احداث آن را منتفی اعلام کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: لازم است دولت محترم برای توقف کامل این پروژه تدبیری بیندیشد تا کشاورزان استان مازندران آسیب نبینند کما اینکه سال گذشته آسیب زیادی به آنها وارد شد.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: البته این پروژه در دریافت مجوزهای لازم با مشکل مواجه شده است اما در مجموع نگاه سمنانی‌ها این است که با استفاده از رانت دو رییس جمهور اسبق به این امر مبادرت ورزند که این موضوع سال گذشته خسارات زیادی به منابع آبی استان مازندران وارد کرد که از این بابت معترضیم./

پایان پیام

  • کد خبر : 377393
کلمات کلیدی
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار